אסתטיקת פה ולסת

תחום אסתטיקת פה ולסת נועד לטפל בפגיעות במראה של מטופלים, אשר נגרמות כתוצאה מטיפולי שיניים. המודעות לעניין האסתטי עלתה מאוד בימינו. לשיניים וללסתות יש השפעה לא מבוטלת על המראה הכללי של הפנים שלנו, וכתוצאה מכך על הרושם שאנו מותירים בקרב אנשים זרים וכן בקרב חברינו ומכרינו. ליקויים בשיניים גורמים לפגיעה באופן שבו אנו נתפסים מבחינה ויזואלית, ולפגיעה כזו עלולות להיות השלכות הרסניות מבחינת היחס אלינו, הביטחון העצמי, והדימוי העצמי שלנו.  הדבר הראשון הבולט לעין הוא כתמים על שיניים אשר נגרמים כתוצאה מפגם מולד, עישון או ממזון ומשקאות.

מהי הסרת אבנית?

אבנית בשיניים מופיעה בגלל ליקויים בהיגיינה, ולכן יש להקפיד על היגיינת פה נאותה תוך שימוש  במברשת השיניים בצורה אנכית כדי להגן על האמייל (זגוגית השן) כדי למנוע בעיה הנקראת “רגישות שיניים."הסרת אבנית נעשית על ידי שיננית מוסמכת ואורכת כ-15 עד 20 דקות. מטרתה היא להוריד את האבנית אשר נותרת כתוצאה מהצטברות של בקטריות ושיירי מזון. האבנית מפחיתה את הלובן בשיניים ויוצרת סכנה להתפתחות דלקת חניכיים ובהמשך מחלות חניכיים אשר עלולות להוביל לכאבים עזים. אבנית מצטברת מעל או מתחת לחניכיים. את ניקוי האבנית מבצעים באופן ידני או מכני.

מהי הלבנת שיניים?

שיניים עלולות להצהיב או לשנות את צבען בגלל ניקוטין, קפאין, גנטיקה, גיל, חבלות, טיפולי שורש ועוד. שינוי הצבע יפגע ללא ספק במראה שלנו וגם בביטחון העצמי, ולכן  זיהוי מהיר של הבעיה יחסוך לנו אי נעימות רבה.  במהלך ההלבנה מתקיים חמצון של הדנטין (השכבה הפנימית של השן) ואחריה תתכן תחושת רגישות בשיניים אבל זו תעבור בדרך כלל אחרי מספר שעות. הלבנה אמורה להיות אפקטיבית במשך כשלוש שנים לאחר תום הטיפול ויש לדאוג לתחזק אותה מפעם לפעם. את ההלבנה ניתן לבצע במספר שיטות, בקליניקה וכן בבית המטופל (באמצעות סדים מיוחדים שיוכנו עבורו לאחר בדיקות מתאימות ). במהלך הטיפולים יש להימנע משתיית קפה בבוקר וכן מעישון ולהישמע להוראות רופא השיניים.